CrossFit Z16 Lublin - Benchmark WOD - plakat z bloga My Journey To Crossfit

Są to zestawy ćwiczeń służące do oceny aktualnej sprawności. Większość Benchmark WOD's zakłada jak najszybsze wykonanie określonego zadania. Dla przykładu WOD 'Fran' składa się z 21-15-9 powtórzeń ćwiczeń 'Thruster' i 'Pull-up', które należy wykonać w jak najkrótszym czasie. Benchmark WOD's występują także w formie AMRAP. Na przykład 'Cindy' polegająca na zrobieniu w 20 minut maksymalnej ilość rund składających się z 5 powtórzeń 'Pull-up', 10 'Push-up' i 15 'Air squat'.

Powtarzając co jakiś czas ten sam WOD, można porównywać swoje wyniki i oceniać skuteczność procesu treningowego. Dzięki precyzyjnie opracowanym standardom, wykonując Benchmark WOD's, można także porównywać poziom swojej sprawności z ćwiczącymi na całym świecie.

Benchmark WOD's mają imiona kobiece, pochodzące od nazw huraganów (Barbara, Chelsea, Mary, itd.).

Istnieje także grupa HERO WOD's, jeszcze bardziej wymagających zestawów ćwiczeń. Nazwy tych treningów pochodzą od nazwisk poległych żołnierzy i policjantów służących w jednostkach specjalnych Stanów Zjednoczonych (DT, Murph, Josh, itd.).

Wraz z popularyzacją CrossFit w Polsce, zaczęły powstawać HERO WOD's upamiętniające polskich żołnierzy. CF Kraków zainicjował cykl HERO WOD's poświęcony Żołnierzom Wyklętym. Pierwszy trening z tej serii - 'Druh' - oddaje hołd Rotmistrzowi Witoldowi Pileckiemu.

Nasz dzisiejszy WOD

20.10.2017

WOD #787 (G)
#1 Accumulate Max Reps of Bar Muscle-up in 5 sets
#2 E2MOM 8 min.
20-30 Pistol
#3 EMOM 8 min.
1' 10-20 sec. Toes to Bar
2' 10-20 sec. L-Sit Hold 

Aktualności

Lublin Airport Games 2017

Lublin Airport Games 2017 to pierwsza na tak dużą skalę impreza CrossFit na terenie województwa lubelskiego! 

Z16 Challenge Week - tygodniowe zmagania Z16 Athletes

Przez najbliższy tydzień, codziennie będziemy mierzyć się z jednym z testowych treningów opracowanych przez CrossFit Headquaters. 

AZS UMCS Lublin - przygotowania do walki o Ekstraklasę PLF w CrossFit Z16

Z dużą satysfakcją informujemy, że dołączyliśmy do sztabu szkoleniowego drużyny futsalu AZS UMCS Lublin, prowadzonej przez trenera Artur Gadzickiego. 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony