CrossFit Z16 Lublin - Czym jest CrossFit - plakat z bloga ekipy JLW Barbell

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Celem CrossFit jest holistyczny rozwój oraz poprawa ogólnej sprawności fizycznej, poprzez doskonalenie wszystkich zdolności motorycznych: wydolności krążeniowo-oddechowej, siły, wytrzymałości, gibkości, szybkości, mocy, równowagi, zwinności, koordynacji i precyzyjności.

Oparty jest na 3 grupach ćwiczeń:
1. Monostructural Metabolic Conditioning: bieganie, podskoki na skakance, jazda na rowerze, wiosłowanie, pływanie.
2. Gymnastics: przysiady, pompki klasyczne, pompki w staniu na rękach, podciąganie na drążku, ćwiczenia plyometryczne.
3. Weightlifting: martwe ciągi, wyciskania sztangi, podrzuty i rwania sztangi, ćwiczenia z wykorzystaniem odważników żeliwnych, tzw. „kettlebells".
Tygodniowy plan treningowy jest odpowiednio zaprogramowaną kompilacją ćwiczeń z powyższych grup. Czas trwania jednostki treningowej wynosi 60 minut.
Na początku zawsze jest rozgrzewka mająca na celu przygotowanie organizmu do wzmożonego wysiłku. Później części techniczna, podczas której każde ćwiczenie rozłożone jest na poszczególne fazy, które są następnie doskonalone. Kolejnym punktem jest WOD (ang. workout of the day), czyli główna część treningu. WOD może być w np. w formie AMRAP (ang. as many round as possible), EMOM (ang. every minute on the minute) czy RFT (ang. rounds for time).

Bardzo ważny jest fakt, że zawsze na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo i prawidłowa technika. Jeśli ten cel zostaje osiągnięty, a ruchy zaczynają być powtarzalne dopiero wtedy dołączany jest kolejny element - intensywność (szybkość wykonywania określonego zadania czy większe obciążenie). Każdy trening zakończony jest fazą 'cool down' w formie zajęć mobility. 

Nasz dzisiejszy WOD

20.10.2017

WOD #787 (G)
#1 Accumulate Max Reps of Bar Muscle-up in 5 sets
#2 E2MOM 8 min.
20-30 Pistol
#3 EMOM 8 min.
1' 10-20 sec. Toes to Bar
2' 10-20 sec. L-Sit Hold 

Aktualności

Lublin Airport Games 2017

Lublin Airport Games 2017 to pierwsza na tak dużą skalę impreza CrossFit na terenie województwa lubelskiego! 

Z16 Challenge Week - tygodniowe zmagania Z16 Athletes

Przez najbliższy tydzień, codziennie będziemy mierzyć się z jednym z testowych treningów opracowanych przez CrossFit Headquaters. 

AZS UMCS Lublin - przygotowania do walki o Ekstraklasę PLF w CrossFit Z16

Z dużą satysfakcją informujemy, że dołączyliśmy do sztabu szkoleniowego drużyny futsalu AZS UMCS Lublin, prowadzonej przez trenera Artur Gadzickiego. 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony