Korzyści ze stosowania Mobility - CrossFit Z16 Lublin

Poizometryczna Relaksacja Mięśni (PIR) 

Technika rozciągająca mięśnie, której podstawowym założenie jest pokonanie obronnej reakcji organizmu, tzw. odruchu na rozciąganie.

PIR ma charakter cykliczny, składający się z 3 faz:
- rozciągnięcie mięśnia: wykonuje się do momentu pojawienia się oporu; czas trwania 20 - 30 sekund,
- napięcie izometryczne: polega na napięciu mięśnia w kierunku przeciwnym do kierunku rozciągania; czas napięcia ok 10 sekund,
- rozluźnienie: poprzedzone jest wykonaniem głębokiego wdechu, a następnie wydechu połączonego z rozluźnieniem, po którym należy spróbować pogłębić ruch i ponownie przejść do fazy rozciągania.
Cały cykl powinien być powtórzony 3 - 5 razy.

SMR – autorozluźnianie mięśniowo-powięziowe (ang. self myofascial release)

Technika służąca rozluźnianiu mięśni i otaczających je powięzi. Odbywa jest w formie automasażu wykonywanego przy użyciu specjalnych wałków piankowych piłek typu lacrosse.

Według definicji opracowanej na Międzynarodowym Kongresie Powięzi w Bostonie w 2006 roku, powieź to: „Nieprzerwana, trójwymiarowa sieć tkanek, która rozciąga się od stóp do głowy, od przodu do tyłu, od zewnątrz do wewnątrz. Pełni funkcję ogólną – globalną oraz miejscową – wyspecjalizowaną”.
Powyższą definicję dobrze obrazuje fakt, że ciało człowieka składa się z 656 mięśni, 206 kości, ponad 100 stawów i JEDNEJ powięzi.

Trening sportowy, zmiany przeciążeniowe czy przebyte kontuzje sprzyjają twardnieniu powięzi, powstawaniu zrostów i punktów spustowych bólu (ang. trigger points). To z kolei ogranicza zakresu ruchu i mobilność oraz może nasilać stany zapalne i dolegliwości bólowe.

Rolowanie usprawnia przepływ krwi i limfy, poprawia odżywienie i stopień nawilżenia powięzi, a dzięki temu poprawia mobilność oraz łagodzi zapalenia i zmniejsza ból. To wszystko przyczynia się do optymalizacja procesów regeneracyjnych, a tym samym poprawy wydajności organizmu.

Nasz dzisiejszy WOD

20.09.2018

WOD #1084 (W, M)
#1 15 min. to Find 1 RM in Deadlift
#2 5 Rounds for Time:
10 Clean & Jerk 50/35 kg
400 m Run

Aktualności

Badania wydolnościowe we współpracy z 4SportLAB.

Specjalistyczne badania wydolnościowe we współpracy z Laboratorium Przygotowania Fizycznego 4Sport LAB. 

Badanie spirometryczne metodą bezpośrednią (w masce) wraz z dokładnym pomiarem kwasu mlekowego oraz rejestracją częstości skurczów serca. Najbardziej precyzyjna metoda wyznaczenia parametrów treningowych!
W zależności od specyfiki dyscypliny będzie możliwość wykonania testów na cykloergometrze (z możliwością zainstalowania własnej ramy) lub na bieżni. 

Polecane osobom uprawiającym takie dyscypliny sportu jak: bieganie, kolarstwo, triathlon, pływanie, gry zespołowe, sporty walki i inne. 
Badania skierowane są zarówno do zawodowców, jak i amatorów.

Lublin Airport Games 2017

Lublin Airport Games 2017 to pierwsza na tak dużą skalę impreza CrossFit na terenie województwa lubelskiego! 

Z16 Challenge Week - tygodniowe zmagania Z16 Athletes

Przez najbliższy tydzień, codziennie będziemy mierzyć się z jednym z testowych treningów opracowanych przez CrossFit Headquaters. 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony