"Moja przygoda z CrossFitem zaczęła się rok temu, tj. w marcu 2015 r. Na trening poszedłem z ciekawości, bo siłownia była dla mnie za monotonna. Nie bez znaczenia był fakt, że CrossFit Z16 otworzył mój przyjaciel trener Michał Zajko.
Jednak po pierwszych zajęciach, a raczej w ich trakcie pomyślałem 'co ja tutaj robię?!'. Ledwo trzymałem tempo, ale co się dziwić, w takim tempie nigdy wcześniej nie ćwiczyłem. Jednak spojrzałem dookoła i zobaczyłem, że inni też łapią oddech. Pomyślałem więc, że widocznie nie jestem taki ostatni. Postanowiłem się nie poddawać i cisnąć dalej. 

Początki nie były łatwe. Pompek mogłem zrobić jedną, góra dwie. A o drążku to zapomnij! Podciągałem się na 5 cm, może 10 cm. I to było tyle, na co mnie było stać. Bieganie to kolejna masakra - po 200-stu metrach wyglądałem gorzej niż maratończyk po przebiegnięciu maratonu nowojorskiego. Wskoki na pudło wyglądały trochę lepiej, ale też pozostawiały wiele do życzenia. Na wysokość 50 cm mogłem wskoczyć maksymalnie 5 razy i musiałem się zatrzymać, bo potrzebowałem oddechu.
Na początku, po każdym treningu mówiłem sobie, że to koniec i nie przyjdę więcej. Ale byłem niesłowny i po 15 minutach od zakończenia zajęć zapisywałem się na następne! Z każdym treningiem było coraz lepiej i z czasem nie wyobrażałem sobie, żebym nie poszedł na trening. Jest to też zasługa mojej żony, która widząc mnie w domu pytała dlaczego nie jestem na treningu. Nie mając innego wyjścia, odpowiadałem, że już byłem lub że idę, ale na 19-stą.

Po kilku tygodniach było już całkiem dobrze, ale nie na tyle, żeby nie mogło być lepiej! Po 3. miesiącach od rozpoczęcia treningów, padła propozycja od trenera Michała Zajko, abym spróbował przejść na dietę. Na początku nie wiedziałem czy w moim przypadku przyniesie skutek, bo jak każdy facet lubię jeść. Ale postanowiłem spróbować. Dieta + treningi zaczęły przynosić efekty. Łatwiej się biegało, więcej wskakiwało, więcej pompek robiło, no i mogłem wreszcie się podciągnąć na drążku, co było dla mnie rzeczą nieosiągalną. Teraz jestem w stanie podciągnąć się 5 razy, ale wciąż nad tym pracuję i celem jest 10 ruchów, jeden po drugim.
Dodatkowa korzyść jest taka, że poprawę kondycji widać z tygodnia na tydzień!

Zaczynając miałem problemy z ciśnieniem, sięgającym niekiedy wartości 180/108 mm Hg. Ostatni pomiar wskazał 123/79 mm Hg! Zadyszka zniknęła i wchodząc do domu nie muszę odpoczywać między pietrami. 

Atmosfera w klubie jest rewelacyjna, a wokół sami wspaniali ludzie. Ale oprócz tego, że jest wesoło, jest też pot i krew. Tak, krew po zerwanych odciskach, które są jak medale zdobyte na polu walki ;-)
Trwający 60 min. trening jest tak zorganizowany, że  nie ma czasu na pisanie SMS-ów, gadania przez nowego iphona, czy pogawędki. Na to zawsze jest czas po treningu i na niepowtarzalnych imprezach okolicznościowych :-) 

CrossFit jest dla ludzi, którzy chcą zrobić coś dla siebie - swojego zdrowia i sylwetki. Zmiana garderoby na mniejsza jest bardzo przyjemną nagrodą. Samopoczucie po treningu niesamowite. Energia na cały dzień bezcenna! Spróbujcie, bo warto!”

Wyniki: 
- czas trwania: 8 miesięcy 
- wiek: 50 lat 
- masa ciała: MINUS 25,2 kg / ze 114 kg na 88,8 kg, 
- tkanka tłuszczowa: MINUS 6,7% 
- tłuszcz wisceralny: MINUS 6 kg / z 17 kg na 11 kg (NORMA),  
- masa mięśni szkieletowych: PLUS 8% / z 66% na 74%, 
- nawodnienie organizmu: PLUS 3,7% / z poziomu odwodnienia do 52,7% (NORMA), 
- wiek metaboliczny: MINUS 3 lata 
- obwód talii: MINUS 23 cm, 
- obwód bioder: MINUS 16 cm, 
- obwód uda: MINUS 6,5 cm, 
- ciśnienie tętnicze: BYŁO 180/108 mm Hg / JEST 123/79 mm Hg

Nasz dzisiejszy WOD

12.12.2017

WOD #828 (W, M)
#1 E3MOM 12 min.
8 Back Squat
#2 30 sec. Max Effort Air Bike
#3 30 sec. Max Effort Row
#4 For Time:
150 Double Under
100 Wall Ball Shot 10/6 kg
50 Burpee

Aktualności

Badania wydolnościowe we współpracy z 4SportLAB.

Specjalistyczne badania wydolnościowe we współpracy z Laboratorium Przygotowania Fizycznego 4Sport LAB. 

Badanie spirometryczne metodą bezpośrednią (w masce) wraz z dokładnym pomiarem kwasu mlekowego oraz rejestracją częstości skurczów serca. Najbardziej precyzyjna metoda wyznaczenia parametrów treningowych!
W zależności od specyfiki dyscypliny będzie możliwość wykonania testów na cykloergometrze (z możliwością zainstalowania własnej ramy) lub na bieżni. 

Polecane osobom uprawiającym takie dyscypliny sportu jak: bieganie, kolarstwo, triathlon, pływanie, gry zespołowe, sporty walki i inne. 
Badania skierowane są zarówno do zawodowców, jak i amatorów.

Lublin Airport Games 2017

Lublin Airport Games 2017 to pierwsza na tak dużą skalę impreza CrossFit na terenie województwa lubelskiego! 

Z16 Challenge Week - tygodniowe zmagania Z16 Athletes

Przez najbliższy tydzień, codziennie będziemy mierzyć się z jednym z testowych treningów opracowanych przez CrossFit Headquaters. 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony