Marcin trafił do nas w marcu ubiegłego roku. Od samego początku realizował program kompleksowo – treningi CrossFit w połączeniu ze strategią żywieniowo-suplementacyjną.

Regularność, konsekwencja i zaangażowanie od samego początku bardzo dobrze rokowały. Na pewno nie bez znaczenia jest fakt, że Marcin już wcześniej był aktywny sportowo (m.in. przez kilka lat trenował system Krav Maga), dzięki czemu dobrze tolerował obciążenia treningowe, kolejne zadania i nowe elementy techniczne.

Ponadto Marcin trafiając do nas miał już bardzo fajny background siłowy (Deadlift 140 kg, Back Squat 110 kg). Jednak jeśli chodzi obszar gimnastyki i wysiłków o charakterze wytrzymałościowym to wiedzieliśmy, że czeka nas sporo pracy.

Początkowo Marcin trenował 3 razy w tygodniu, stopniowo dochodząc do 4-5 jednostek. Równolegle z treningiem realizował plan żywieniowy, opracowany pod kątem ustalonych celów, aktualnej dyspozycji i specyfiki treningu. Co 2 tygodnie, podczas konsultacji, analizowaliśmy uzyskane wyniki, planowaliśmy kolejne cele i na podstawie tego Marcin otrzymywał kolejne wytyczne.  

Wyniki:

- czas trwania: 7 miesięcy, 
- masa ciała: MINUS 20,2 kg / ze 106 kg na 85,8 kg, 
- tkanka tłuszczowa: MINUS 10,9%,  
- tłuszcz wisceralny: MINUS 7 kg / z 14 kg na 7 kg (NORMA), 
- wiek metaboliczny: MINUS 14 lat,
- masa mięśni szkieletowych: PLUS 10% (!) / z 65% na 75%
- nawodnienie organizmu: PLUS 6,1% / z poziomu odwodnienia do 55,1% (NORMA), 
- obwód talii: MINUS 24 cm, 
- obwód bioder: MINUS 14 cm, 
- obwód uda: MINUS 8 cm, 
- ciśnienie tętnicze: BYŁO 145/88 mm Hg / JEST 110/64 mm Hg (NORMA).

Jeśli chodzi o wymiar sportowy to oczywiście zmieniło się bardzo wiele, czego najlepszym dowodem są etapy jakie Marcin przeszedł pracując nad jednym z podstawowych ćwiczeń gimnastycznych - Pull-up (podciąganie).
Początkowo Marcin nie był w stanie wykonać żadnego podciągnięcia. W związku z tym, pracę nad tym elementem rozpoczęliśmy od  ćwiczenia Ring Row (podciąganie na kołach gimnastycznych). Kolejnym krokiem było podciąganie na drążku ze wspomaganiem – z wykorzystaniem gumy typu Power Band o szerokość 83 mm (największy opór). Z miesiąca na miesiąc Marcin wykonywał coraz większą liczbę powtórzeń, sukcesywnie przechodząc na gumy o coraz mniejszym oporze.
Na dzień dzisiejszy rekord Marcina to 21 podciągnięć bez wspomagania UNBROKEN!

Brawo Marcin!

#StopWishingStartDoing #DietaZ16 #CrossFitZ16

Nasz dzisiejszy WOD

20.10.2017

WOD #787 (G)
#1 Accumulate Max Reps of Bar Muscle-up in 5 sets
#2 E2MOM 8 min.
20-30 Pistol
#3 EMOM 8 min.
1' 10-20 sec. Toes to Bar
2' 10-20 sec. L-Sit Hold 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony