Moja przygoda z CrossFitem zaczęła się w styczniu 2017. Na pierwszy trening w Z16 namówiła mnie żona, które regularnie trenowała pod okiem Michała. Jednak zanim posłuchałem i podjąłem męską decyzję, minęło 1,5 roku. W tym czasie sukcesywnie przybierałem na wadze, popijając piwko i paląc fajki... Jednak po pierwszym treningu wiedziałem, że to jest to!

Na początku mojej treningowej drogi padła decyzja o konieczności rzucenia palenia, w czym aktywnie dopingował mnie trener Michał. Dodatkową motywacją był charakter pracy jaką wykonuję pod ziemią (przyp. Tomek jest górnikiem). Po rozstaniu z Marlboro i kilku tygodniach regularnych treningów zauważyłem znaczną poprawę  kondycji. W pracy było jakby lżej, samopoczucie lepsze, no i żona zadowolona, że wreszcie ruszyłem tyłek sprzed komputera, przed którym spędzałem wolny czas. Jednym słowem same plusy!

Kolejny etap – nauczyć się skakać Double Unders i dostać się do grupy Advanced. Ale jak to zrobić kiedy nie na wadze dobrze ponad 90 kg przy wzroście 178 cm?! Sam trening to nie wszystko. Zdecydowałem się więc na zmianę nawyków żywieniowych i rozpocząłem dietę, którą rozpisał mi Michał. Początki były trudne – środek wakacji, sezon grillowy, zimne piwko i jeziorko. Mimo to szybko wpadłem w rytm wytyczony przez Michała. Tym bardziej, że pierwsze efekty były już po 2 tygodniach! Wraz ze spadkiem wagi pojawił się progres na treningu. Zaczęły wychodzić ćwiczenia, które do tej pory były albo nieosiągalne albo sprawiały znaczne trudności. Satysfakcja podwójna :-) 

W niespełna 3 miesiące udało się osiągnąć wyznaczone przez Michała cele, a zmiana sposobu odżywiania weszła mi w nawyk. Dzisiaj, już po wyjściu z diety, wciąż odżywiam się zdrowo, jem o stałych porach i bez problemu trzymam osiągniętą wagę. 

Podsumowując, dzięki Michałowi udało mi się „cofnąć czas”, odzyskać energię, poprawić wydolność i zwiększyć siłę. Każdemu kto szuka dla siebie optymalnej aktywności, a przy tym lubi porządny wycisk w doborowym towarzystwie, polecam CrossFit Z16! 

Nasz dzisiejszy WOD

20.09.2018

WOD #1084 (W, M)
#1 15 min. to Find 1 RM in Deadlift
#2 5 Rounds for Time:
10 Clean & Jerk 50/35 kg
400 m Run

Aktualności

Badania wydolnościowe we współpracy z 4SportLAB.

Specjalistyczne badania wydolnościowe we współpracy z Laboratorium Przygotowania Fizycznego 4Sport LAB. 

Badanie spirometryczne metodą bezpośrednią (w masce) wraz z dokładnym pomiarem kwasu mlekowego oraz rejestracją częstości skurczów serca. Najbardziej precyzyjna metoda wyznaczenia parametrów treningowych!
W zależności od specyfiki dyscypliny będzie możliwość wykonania testów na cykloergometrze (z możliwością zainstalowania własnej ramy) lub na bieżni. 

Polecane osobom uprawiającym takie dyscypliny sportu jak: bieganie, kolarstwo, triathlon, pływanie, gry zespołowe, sporty walki i inne. 
Badania skierowane są zarówno do zawodowców, jak i amatorów.

Lublin Airport Games 2017

Lublin Airport Games 2017 to pierwsza na tak dużą skalę impreza CrossFit na terenie województwa lubelskiego! 

Z16 Challenge Week - tygodniowe zmagania Z16 Athletes

Przez najbliższy tydzień, codziennie będziemy mierzyć się z jednym z testowych treningów opracowanych przez CrossFit Headquaters. 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony