Michał Bartoszewicz

Michał Bartoszewicz - zawodnik MMA (2-3-1 NC) i BJJ (niebieski pas, 2 belki) / trener i zawodnik klubu Dziki Wschód Poland Top Team


Jako trener i zawodnik MMA wymagam od swojego przygotowania fizycznego pełnego profesjonalizmu. Podczas walki nie mogę pozwolić sobie na braki w formie. Zajęcia w CrossFit Z16 wyniosły moje treningi na zupełnie inny poziom. Fachowa wiedza trenera Michała pozwoliła mi wzmocnić wszystkie parametry wysiłku fizycznego jednocześnie zwiększając mobilność mojego ciała. Z16 to nie tylko ciężkie treningi, to świetna atmosfera gdzie każdy daje z siebie 100%, motywuje się wzajemnie i tworzy klimat klubu. Polecam z czystym sercem, Michał Bartoszewicz.

 

Mariusz Białas

Mariusz Białas - zawodnik MMA (rekord walk zawodowych 1-0-0, rekord walk amatorskich 17-5-0, Mistrz Polski, trzykrotny Vice Mistrz Amatorskiego Pucharu KSW)


Zawsze zależało mi na sporcie i jego promocji, dlatego chciałbym Wam polecić miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Zarówno amator, jak i zawodowiec. Poprawicie tu koordynację, motorykę, siłę, wytrzymałość, zgubicie wagę, wysmuklicie ciało i co naprawdę ważne, poprawnie nauczycie się techniki. Sam korzystam z zajęć tego magika i jestem bardzo zadowolony. Polecam!

 

Artur Gadzicki

Artur Gadzicki - trener AZS UMCS Futsal Team, koordynator Akademii Młodych Orłów PZPN


Miejsce, gdzie szkoli się mistrzów, nie powinno rozpieszczać, tylko zachęcać do ciężkiej pracy. Ma pokazywać ludziom, że droga do sukcesu jest długa i niewygodna" - tak trener Stephen Francis, założyciel najbardziej utytułowanego klubu lekkoatletycznego na świecie mówi o miejscach, gdzie wykuwa się mistrzów i takie było moje pierwsze wrażenie, kiedy pojawiłem się w boxie przy ul. Mełgiewskiej. Surowość, a zarazem stylowość miejsca już na wejściu mobilizuje do pracy. Bez względu na to, czy przygotowujesz się do startów w rywalizacji, w jakiejkolwiek dyscyplinie, czy chcesz podnieść swoją sprawność ogólną i zadbać o zdrowie - to miejsce stworzono właśnie dla Ciebie. Profesjonalizm, wiedza i pasja Trenera Michała Zajko gwarantują, że zawodnicy są skoncentrowani tylko i wyłącznie na pracy, którą mają wykonać pod jego okiem. Jakość tej pracy jest nie do zakwestionowania. Myślę, że to dopiero początek naszej współpracy. Gorąco polecam każdemu!

 

Tomasz Horoch

Tomasz Horoch - lek. med. spec. laryngolog


CrossFit trenuje od prawie dwóch lat, najpierw to były jakieś nieudolne próby treningów we własnym zakresie, później pojawił się w Lublinie pierwszy oficjalny box CrossFit, niestety ze względu na dużą odległość oraz długi czas dojazdu musiałem zrezygnować z tego miejsca. Na szczęście blisko pojawił się Z16. Wrażania od razu były bardzo pozytywne, box schludnie wykończony, a sprzęt z najwyższej półki. Jednak nie to było najważniejsze. Od razu widać było różnicę w podejściu do treningów. Zaprojektowanie grupo na maksymalnie 12 osób sprawiło, że ćwiczący otrzymuje niesamowicie indywidualne podejście, które obejmuje nie tylko metodologię treningów, ale także dietetykę i fizjoterapię. Wszystko to razem pozwala osiągać stabilny rozwój, a ze względu na tak personalne podejście każdy nadrobi braki w tych zakresach, w których miał największe problemy. U mnie od lat problemem była mobilność stawów barkowych, odkąd trenuję w Z16 nastąpiła znaczna poprawa i overhead squat, który dla mnie kończył się często kontuzjami, jest teraz możliwy do wykonanie bez bólu i strachu przed urazem. Wiele osób mówi o tym, że CrossFit to dziedzina bardzo kontuzjogenna, myślę, że jestem idealnym przykładem obalającym ten mit. W przeszłości trenowałem wiele różnych sportów walki, mniej więcej po 6 miesiącach treningów w każdej dziedzinie przydarzała mi się kontuzja barku, z którym miałem problemy od wielu lat. U Michała trenuję już 1,5 roku i nie dość, że nawet nie było blisko do jakiegoś urazu to zakres ruchu, nie tylko barków, znacznie się poprawił. Nie ma też takiej sytuacji, że trenujący jest pozostawiony samemu sobie, trener zwraca uwagę na każde niedociągnięcie i jest też nieskończonym źródłem motywacji. Mam nadzieję, że moje opinia będzie dla Was przydatna i rozwieje ostatnie wątpliwości. Stop wishing, start doing.

 

Weronika Komorowska

Weronika Komorowska - zawodniczka MTB w drużynie Nocny Patrol, zwyciężczyni dystansu Mega w maratonach rowerowych Cyklokarpaty 2015 w kategorii K2, uczestniczka wyścigu etapowego Beskidy MTB Trophy oraz kilkudziesięciu maratonów MTB


W okresie kiedy moja kariera sportowa nabrała rozpędu i zaczęłam zmagać się z górami okazało się, że przejażdżki po lesie to za mało. W okresie przygotowawczym oprócz kolarstwa trenowałam Spinning i wykonywałam sesje na siłowni. Rok temu do swoich planów treningowych po włączyłam zajęcia CrossFit, które zajęły miejsce klasycznych treningów siłowych. Wszystko to po kolei przekładało się na coraz lepsze wyniki, jednak w każdym okresie startowym w drugiej połowie sezonu przychodził kryzys. W tym roku oprócz realizacji programu treningowego postanowiłam pomóc sobie wsparciem dietetyka. Współpracę z Michałem zaczęłam pod koniec lutego. Mimo, że treningi w tym okresie polegają głównie na budowaniu mocy i siły, a czas na budowanie tzw. bazy tlenowej i zrzucanie ewentualnych kilogramów minął z końcem stycznia to Michał podjął się tego wyzwania i ostro wzięliśmy się do pracy. Zaczęliśmy oczywiście od pomiarów, masy, obwodów i procentowego składu ciała. Następnie bardzo dokładny wywiad na temat celów jakie chcę osiągnąć, trybu życia, upodobań kulinarnych i rodzaju treningów. Po zaledwie kilku dniach odżywiania się zgodnie z planem ułożonym przez Michała odstawiłam kawę i napoje energetyczne. Trudno mi było uwierzyć, że dobrze skomponowane posiłki potrafią dać tak duży zastrzyk energii! Po okresie przygotowawczym nadszedł czas na rozpoczęcie ścigania. Moim celem na ten rok było przejechanie 4 etapowego wyścigu MTB Beskidy Trophy uznawanego za jeden z najtrudniejszych wyścigów w Europie. Dostałam od Michała dokładny opis tego co, jak i kiedy powinnam zjeść i wypić przed najważniejszym startem. Ukończyłam ten wyścig głównie dzięki temu, że dostarczałam swojemu organizmowi dobrego paliwa. Ale tak naprawdę cały sezon był jeszcze przede mną. Byłam pewna, że mimo świetnego planu żywieniowego nie uda mi się uniknąć sierpniowego kryzysu. Ku mojemu zdziwieniu zakończyłam sezon w dobrej formie zdobywając pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej na dystansie Mega w kategorii K3 w edycji maratonów górskich Cyklokarpaty. Oprócz wyników sportowych i wizualnych najważniejsze dla mnie były po prostu wyniki z morfologii krwi, gdzie czarno na białym widać efekty diety. Po 6 miesiącach stosowania zaleceń żywieniowych od Michała badania morfilogiczne pokazały, że poziom hemoglobiny podniósł się o 2,9 g/dl, a poziom hematokrytu aż o 5,6 punkta procentowego! Takich wyników nie trzeba komentować!

 

Leszek Staniak

Leszek Staniak - instruktor i właściciel szkoły nurkowania Profundal


Byłem wczoraj na próbnym treningu. Brak słów - rewelacja. Mam 20-sto letnie doświadczenie sportowe, a pomimo tego podczas zajęć nauczyłem się wykonywać poprawnie ćwiczenia, które myślałem, że mam opanowane. Instruktor ma czas podejść do każdego i poprawić błędy. Atmosfera sali i grup niesamowita. Próbowałem wcześniej sam ćwiczyć CrossFit, jednak to nie to samo - musi być EKIPA i odpowiedni prowadzący. Michał DZIĘKI, pojawię się na pewno!

 

Hubert Szymajda

Hubert Szymajda - zawodnik MMA (5-1-0) / Dziki Wschód Biała Podlaska Poland Top Team


Co prawda nie miałem okazji wdrożyć treningów w CrossFit Z16 do moich przygotowań przed walkami, jednakże od czasu, kiedy zacząłem współpracować z tym boxem nie istniało dla mnie pojęcie offsezonu. Trener Michał dbał o moje alternatywne roztrenowanie w okresie bez terminów walk. Poza tym wyposażenie całego klubu pozwalało mi na ukierunkowanie moich CrossFitowych treningów w MMA. Jeżeli chodzi o zajęcia CrossFit, z perspektywy trenera oraz zawodnika, mogę śmiało określić, że jest to elastyczna forma treningu uzupełniającego każdą dyscyplinę sportu. Ponadto kompleks Z16 zawiera profesjonalne zaplecze terapeutyczne oraz organizuję liczne kursy i eventy pozwalające na lepsze zrozumienie sportu oraz aspektów związanych z nim, choćby takich jak dieta. Jako absolwent AWF uważam, ze to najbardziej odpowiednie miejsce w Lublinie pod względem, wiedzy kadry trenerskiej jak i samego wyposażenia sali, zarówno dla zawodowych sportowców jak i amatorów rekreacji!

 

Paweł Toborek

Paweł Toborek - Państwowa Straż Pożarna / Lubelski Klub Przyjaciół Siatkówki Pszczółka Lublin - kapitan drużyny


Dzięki Michałowi testy do Państwowej Straży Pożarnej zaliczyłem na 'wybitny'! Michał jako trener to wulkan energii, a prowadzone przez niego treningi są bardzo profesjonalne. Nasuwa mi się jedna myśl - trzeba ufać trenerowi, bo wie co robi i mówi. Tak jak obiecał, wylany pot i zdarte ręce od drążka zaprocentowały! Ludzie w Z16 to super osoby, a treningi i wylany pot razem zawszę będę mile wspominał. Jeszcze raz wielkie dzięki Michał!

 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony