Zapotrzebowanie energetyczne - CrossFit Z16 Lublin

Podstawowym zadaniem, jakie powinna spełniać dieta sportowca jest zrównoważenie wydatku energetycznego. Głównym źródłem energii dla pracujących mięśni są węglowodany i tłuszcze. O tym, który ze szlaków energetycznych będzie dominujący, a tym samym jakie będą proporcje zużycia węglowodanów i tłuszczów, decyduje intensywność ćwiczeń, czas trwania wysiłku, poziom wytrenowania oraz stosowana dieta.

Im bardziej intensywny trening, tym większe zużycie glikogenu mięśniowego. Mniejsza intensywność oznacza korzystanie głównie z tłuszczów.
Podczas ćwiczeń o intensywności powyżej 70% VO2max większość energii czerpana jest z glikogenu mięśniowego - około 75% zapotrzebowania energetycznego. Podczas ćwiczeń o intensywności 50-70% VO2max energia czerpana z glikogenu mięśniowego i tłuszczów jest w proporcji mniej więcej 50/50. Natomiast trening o intensywności poniżej 50% VO2max aktywuje głównie procesy utleniania tłuszczów.

Dlatego też schemat dietetyczny powinien uwzględniać nie tylko pomiary antropometryczne, ale także charakter wysiłku fizycznego specyficzny dla każdej z dyscyplin - zupełnie inne będą proporcje makroskładników dla maratończyka, kulturysty czy osoby trenującej CrossFit. 

Nasz dzisiejszy WOD

20.10.2017

WOD #787 (G)
#1 Accumulate Max Reps of Bar Muscle-up in 5 sets
#2 E2MOM 8 min.
20-30 Pistol
#3 EMOM 8 min.
1' 10-20 sec. Toes to Bar
2' 10-20 sec. L-Sit Hold 

Aktualności

Lublin Airport Games 2017

Lublin Airport Games 2017 to pierwsza na tak dużą skalę impreza CrossFit na terenie województwa lubelskiego! 

Z16 Challenge Week - tygodniowe zmagania Z16 Athletes

Przez najbliższy tydzień, codziennie będziemy mierzyć się z jednym z testowych treningów opracowanych przez CrossFit Headquaters. 

AZS UMCS Lublin - przygotowania do walki o Ekstraklasę PLF w CrossFit Z16

Z dużą satysfakcją informujemy, że dołączyliśmy do sztabu szkoleniowego drużyny futsalu AZS UMCS Lublin, prowadzonej przez trenera Artur Gadzickiego. 

CrossFit

CrossFit - jest to system ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym, opracowany w połowie lat 90. przez Amerykanina Grega Glassmana. Początkowo wykorzystywany do szkolenia kadetów policji w Kalifornii, później wdrożony w trening strażaków i żołnierzy amerykańskich. Ze względu na wyniki stał się również elementem procesu treningowego wielu dyscyplin sportu, a w ostatnich latach zyskuje na coraz większej popularności także wśród osób trenujących rekreacyjnie. Ten typ treningu oprócz ruchów funkcjonalnych charakteryzuje duża intensywność i ciągła zmienność. 

Fizjoterapia funkcjonalna

CrossFit Z16 Lublin

Diagnostyka funkcjonalna daje możliwość kompleksowej oceny struktury i funkcji narządu ruchu. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych ewentualnych dolegliwości badanie kierunkowane jest na specjalistyczne testy funkcjonalne indywidualnie dobrane pod kątem identyfikacji przyczyny dysfunkcji. Przeprowadzenie diagnostyki narządu ruchu daje kilka możliwości: wprowadzenie modyfikacji w treningu lub czynnościach dnia codziennego, dodanie do podstawowego treningu specjalistycznych ćwiczeń korygujących, wdrożenie indywidualnej terapii z fizjoterapeutą ukierunkowanej na szybki powrót do pełnej sprawności fizycznej. 

Żywienie

CrossFit Z16 Lublin

Odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowo - suplementacyjna jest nieodłącznym elementem przygotowania motorycznego.  Dieta wsparta programem suplementacyjnym pozwala istotnie  wspomagać efekty treningowe. Dzięki  odpowiedniej podaży węglowodanów, tłuszczów, białek oraz oraz witamin i składników mineralnych, wspomagane są procesy generowania energii podczas wysiłku oraz optymalizowane procesy restytucji powysiłkowej - resynteza substratów energetycznych i odbudowa uszkodzonych mięśni szkieletowych. 

Początek strony